Потребителски вход

27282930
Постинг
31.07.2019 10:20 - НАСА откри планета, която е двойник на Земята
Автор: veshter Категория: Изкуство
Прочетен: 476 Коментари: 0 Гласове:
4

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  image   Сондата на НАСА за изследване на екзопланети TESS e открила общо три планети около звезда, разположена на около 73 светлинни години от собствената ни слънчева система, а една от тях има състав, съпоставим с този на Земята.   НАСА разкри, че телескопът е открил три екзопланети, за които учените смятат, че ще бъдат "сред най-любопитните цели за бъдещи проучвания."
 И трите свята обикалят около звезда-джудже от тип М, разположена на около 73 светлинни години. Тя е приблизително 40% по-малка от нашето Слънце по маса и размер и има "повърхностна температура около една трета по-ниска от Слънцето."   Първата и най-вътрешна планета, наречена TOI 270 b, е с 25% по-голяма от Земята и има приблизителна маса 1,9 пъти по-голяма от тази на нашата планета. Тъй като тя е най-близката от трите до звездата, планетата е описана като "гореща" и е повече от вероятно да има скалиста повърхност.   Проучването на НАСА определя другите два свята като "мини-Нептун", но изследователите казват, че са необходими допълнителни данни, тъй като тези планети приличат на тези, наблюдавани в нашата собствена слънчева система. TOI 270 c и TOI 270 d, съответно са 2.4 и 2.1 пъти по-големи от Земята. Смята се, че първата тежи около седем пъти земната маса, докато втората е приблизително пет пъти по-голяма от земната.   TESS се натъкна на над 850 "потенциални нови планети", но само 24, включително последните три, спечелиха честта да бъдат наречени планета, тъй като сателитът за първи път започна да търси екзопланети през юли 2018 г.   "Темпът и производителността на TESS през първата година от дейността му са надхвърлили най-оптимистичните ни надежди за мисията", казва Джордж Рикър, главен изследовател на TESS в Масачузетския технологичен институт.
Изследователите се надяват последващите наблюдения във връзка с находките на TESS да продължат да хвърлят светлина върху това как функционират тези планети, какви газове присъстват върху тях и дали животът може да оцелее на тези светове или не.

Гласувай:
5
1

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене